Wednesday, July 2, 2008

nama Azahari digunakan...

assalamualaikum....
nama azahari digunakan dengan sewenang-wenangnya...penulis begitu simpati kepada azahari....sabarlah sahabatku...walaupun rogayah telah bercerita panjang lebar tentang `kehebatan` saudara di dalam artikelnya,penulis x akan percaya...selaras dengan tajuk blog penulis,penulis ingi bercerita tentang perkara sebenar...tentang fakta yang penulis faham......tentang apa yang penulis tahu..maafkan dan betulkan lah penulis andai penulis silap....untuk pengetahuan semua, penyelarasan lampu isyarat di RST, pembaikan tempat pejalan kaki di depan sungai dua, dan usaha untuk membina perhentian bas di depan khaleel merupakan perjuangan MPP ASPIRASI yang memerluka perjumpaan dengan MPPP(majlis perbandaran pulau pinang).....pembaikan tempat pejalan kaki di sungai dua telah diusahakan oleh saudari lailatulkadri dan saudara Ramanathan..mereka berdua yang telah berjumpa dengan wakil MPPP berkenaan perkara tersebut...penyelarasan lampu isyarat dan usaha untuk membina perhentian bas di hadapan khaleel telah di mulakan oleh YDP MPP sendiri...kepada rogayah,penulis tahu siapa anda sebenarnya...penulis tahu apa yang telah anda lakukan sepanjang menjadi seorang exco MPP....anda merupakan seorang yang hanya pandai bercakap tetapi langsung tidak pandai buat kerja......penulis yang menjadi pengarah projek untuk tour USM ke sekolah2....atas kesuntukan masa,penulis,dengan mendapat persetujuan Rama dan YDP, telah bersetuju untuk menjalankan tour tersebut ke bahagian utara sahaja....paperwork sudah pun disiapkan..namun,atas salah faham berkenaan penajaan,penulis terpaksa memurnikan lagi paperwork itu...penulis begitu sibuk, dan sebab itu tour itu belum semat untuk dijalankan....penulis mungkin akan menyerahkan tanggungjawab tersebut kepada barisan MPP sidang hadapan...rogayah, x baik menipu...apa hukuman `di sana` kalau becakap bohong?...fikir-fikirkanlah....

1 comment:

buhayrah said...

assalamualaikum wbt.

Maaf nak menegur.
Kenapa banyak sangat memburukkan orang kat blog tu? Rasa-rasanya dapat dosa mengumpat tak? sebab mungkin orang yang baca blog ni akan bertambah dari 1-10-100-1000 ...dosa pula?
Islam mengajar umatnya 'menegur' dan 'menyayangi' sesama umat Islam. Bukan 'membenci'.
Apakah niat merupakah sesuatu yang transparent? Anda sesekali tidak boleh melihat niat scema atau apa sahaja program keagamaan, kerana itu adalah antaranya dengan Allah. Jika Allah menerima amalan itu, apa hak anda untuk menolaknya?

Ketika umat Islam sedang kronik dalam usaha mencegah maksiat dan ketiadaan tenaga untuk menyegarkan Islam, kita sepatutnya sentiasa meraikan dan menghargai setiap usaha kearah Islam. Kenapa bukan kita sendiri yang bertindak? Dan bila orang lain bertindak, kita komen.

Sekian, sebuah teguran dari seorang muslim juga yang sayangkan muslim lain.
Maaf jika salah bahasa.